5.Sınıf KDT Proğramı
MARMARA ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ FAZ-2 KLİNİK EĞİTİM PROGRAMI PROFESYONELLİĞE YÖNELİK GELİŞİM ve DANIŞMANLIK PROGRAMI – 1 |
MARMARA UNIVERSITY SCHOOL OF MEDICINE PHASE–2 CLINICAL EDUCATION PROGRAM PROFESSIONALISM and COUNSELING PROGRAM - 1
|
||||
Program Koordinatörleri / Program Coordinators Prof., M. Kemal KUŞÇU & Assoc. Prof., Özlem SARIKAYA |
|||||
Faz-2 Koordinatörleri / Phase-2 Coordinators Assoc. Prof, İlker Yağcı (4. Yıl / Year 4) Assoc. Prof., Tunç ÖNEŞ (5. Yıl / Year 5) |
|||||
Blok / Staj Programlarından Sorumlu Başkoordinatör Yardımcıları / Vice-Chief Coordinators (Clerkship / Internship Programs) Assoc. Prof., Faysal DANE Assist. Prof., Rabia ERGELEN |
Değerlendirmeden Sorumlu Başkoordinatör Yardımcısı / Vice-Chief Coordinator (Assessment) Assoc. Prof., Hasan YANANLI |
Öğrenci İşlerinden Sorumlu Başkoordinatör Yardımcısı / Vice-Chief Coordinator (Students’ Affairs) Assist. Prof., Can ERZİK |
|||
Klinik Eğitim Dönemi Başkoordinatörü / Chief Coordinator (Clinical Education) Prof., Hakan GÜNDÜZ |
|||||
Tıp Eğitimini Değerlendirme ve Geliştirme Üst Kurulu (TEGEK) Eş-Başkanları / Co-Coordinators of Medical Education Program Evaluation and Development Commission Prof., Berrak Ç. YEĞEN & Assoc. Prof., Özlem SARIKAYA |
|||||
Dekan Yardımcıları / Vice Deans Prof., Ümit ŞEHİRLİ, Assoc. Prof., Fuat DEDE |
Dekan / Dean Prof., Ömer GÜNAL |
||||
MÜTF KLİNİK EĞİTİM PROGRAMI / MUSM CLINIAL EDUATION PROGRAM |
||
EĞİTİM ÇIKTILARI / YETERLİKLER A. Hekimlik Uygulamaları: Nitelikli hasta bakımı ve toplum yönelimli sağlık hizmeti sunma
B. Tıbbi Bilgi ve Kanıta Dayalı Tıp
C. Profesyonel Davranışlar ve Değerler
|
LEARNING OUTOMES / COMPETENCIES A. Clinical Care: Qualified patient care and community oriented healthcare
|
|
FAZ-2 ÖĞRENİM HEDEFLERİ
|
PHASE-2 LEARNING OBJECTIVES
|
|
PROFESYONELLİĞE YÖNELİK GELİŞİM VE DANIŞMANLIK PROGRAMI -1 (5. Sınıf) / PROFESSIONALISM AND COUNSELING PROGRAM – 1 (Year 5) Program Yeri: Derslikler-MÜTF Başıbüyük Kampüsü Program Saatleri-Oturumlar: 14.00-16.00/Klinik deneyim: 13.30-16.30 |
||
COORDINATOR ANABILIM / BİLİM DALLARI (COORDINATOR DEPARTMENTS) Tıp Eğitimi / Medical Education Tıp Tarihi ve Etik / Medical History and Ethic Halk Sağlığı/Public Health Psikiyatri / Pyschiatry Aile Hekimliği / Family Medicine |
KATKI VEREN ANABILIM DALLARI / SUPPORTER DEPARTMENTS Genel Cerrahi / General Surgery Psikoloji / Psychology Sociology / Sociology Antropoloji / Anthropology |
|
|
||
ÖĞRENİM HEDEFLERİ
|
LEARNING OBJECTIVES
|
|
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME SİSTEMİ Reflektif değerlendirme raporları ve Vaka-temelli değerlendirme sınavı |
ASSESSMENT SYSTEM Reflective reporting & Case-based examination |
PROGRAM DEĞERLENDİRME Eylem Araştırma Öğrenci geribildirimleri |
PROGRAM EVALUATION Action research Student feedbacks |
OKUMA/ÇALIŞMA MATERYALLERİ (READING/STUDYING MATERIALS)
|
|
MARMARA ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ FAZ -2 KLİNİK EĞİTİM PROGRAMI PROFESYONELLİĞE YÖNELİK GELİŞİM ve DANIŞMANLIK P. |
MARMARA UNIVERSITY SCHOOL OF MEDICINE PHASES-2 CLINICAL EDUCATION PROGRAM PROFESSIONALISM AND COUNSELING PROGRAM |
|
OTURUMLAR/ SESSIONS |
- I. KRİTİK DURUM TARTIŞMALARI
Oturum Koordinatörü |
Dr. Şefik Görkey Dr. Tolga Güven Dr. Gürkan Sert |
Oturum Sayısı / Toplam Saati |
Her bir staj grubu ile 2’şer saatlik 4’er oturum gerçekleştirilecektir. |
Sorumlu AbD |
Tıp Tarihi ve Etik |
||
Kazanılan / Pekiştirilen Yeterlikler |
Birincil olarak kazandırılması hedeflenen yeterlikler, hekimlerin etik ve mesleki değerleri ve sorumluluklarıdır. İkincil olarak ise bu oturumların, hekimlerin toplumsal ve kültürel değerler ve sorumluluklar konusunda duyarlılık kazanmaları, dolaylı olarak ise tartışmaların reflektif uygulama ve sürekli gelişim süreçlerine de katkı yapması beklenmektedir. |
||
Amaç ve Öğrenim Hedefleri
|
Kritik durum tartışmalarının aşağıdaki üç öğrenim hedefine katkı yapması amaçlanmaktadır:
|
||
İçerik Listesi (Konu Başlıkları) |
Dördüncü yıl stajyer öğrenci gruplarının her biri ile aşağıdaki konu başlıklarına yönelik kritik durum tartışmaları gerçekleştirilecektir:
|
||
Uygulama Akışı ve Kullanılacak Öğrenme ve Değerlendirme Yöntemleri |
Her bir oturumda, Türkiye'den ve dünyadan bildirilmiş vakalar kullanılacaktır. Kritik vaka tartışmaları oturumlarındaki beklenti, sağlık hizmetindeki kararların etik boyutunun somut bir biçimde değerlendirilmesidir. Tartışmalarda öğrencilerin önceki yıllarda gerçekleştirilen teorik derslerde edindikleri bilgileri kullanabilmeleri beklenecek, ayrıca teorik ders işlenmeyecektir. Vaka tartışmaları sırasında önemli olan, hekim adaylarının kendini sağlık çalışanı konumunda görebilmesi ve karar verme sürecine bu gözle bakabilmesidir. Bu amaçla;
Biyoetik ve tıp etiği alanlarının değerleri konu alması nedeniyle, klasik yazılı değerlendirme yöntemleri ile ölçme-değerlendirme yapılması her zaman anlamlı olmamaktadır. Bu nedenle, oturumlara katılımın en objektif göstergesi olarak ele alınabilecek ölçüt olan devamlılık (yoklama) ve tartışmalara aktif katılım esasları üzerinden değerlendirme yapılacaktır. |
||
Önerilen Okuma Materyalleri |
|
- II. PROFESYONELLİĞE YÖNELİK GELİŞİM ATÖLYELERİ
Oturum Koordinatörü |
Dr. Kemal Kuşçu |
Oturum Sayısı / Toplam Saati |
5 / 15 saat |
Sorumlu AD’ları |
Psikiyatri Tıp Eğitimi |
||
Kazanılan / Pekiştirilen Yeterlikler |
|
||
Amaç ve Öğrenim Hedefleri
|
|
||
İçerik Listesi (Konu Başlıkları) |
|
||
Uygulama Akışı ve Kullanılacak Öğrenme ve Değerlendirme Yöntemleri |
|
||
Önerilen Okuma Materyalleri |
|
- III. PROFESYONELLİĞE YÖNELİK GELİŞİM TOPLANTILARI
Oturum Koordinatörü |
Dr. Mehmet Akman Dr. Gürkan Sert Dr. Şefik Görkey Dr. Kemal Kuşçu Dr. Özlem Sarıkaya |
Oturum Sayısı / Toplam Saati |
Tüm Sınıf 5 oturum / 3’er saat
|
Sorumlu AbD |
Psikiyatri Tıp Tarihi ve Etik Tıp Eğitimi Aile Hekimliği |
||
Kazanılan / Pekiştirilen Yeterlikler |
|
||
Amaç ve Öğrenim Hedefleri
|
|
||
İçerik Listesi (Konu Başlıkları) |
|
||
Uygulama Akışı Kullanılan Yöntemler |
|
||
Önerilen Okuma Materyalleri |
|
- IV. KANITA DAYALI TIP
Oturum Koordinatörü |
Dr. Dilşad Save Dr. Pınar Ay Dr. Yaşar Keskin Dr. Sibel Sakarya Dr. Seyhan Hıdıroğlu Dr. Emel Lüleci Dr. Nilüfer Özaydın |
Oturum Sayısı / Toplam Saati |
Tüm Sınıf 5 oturum / 3’er saat
|
Sorumlu AbD |
Halk Sağlığı |
||
Kazanılan / Pekiştirilen Yeterlikler |
|
||
Amaç ve Öğrenim Hedefleri
|
|
||
İçerik Listesi (Konu Başlıkları) |
|
||
Uygulama Akışı Kullanılan Yöntemler |
|
||
Önerilen Okuma Materyalleri |
|
|
MARMARA ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ FAZ -2 KLİNİK EĞİTİM PROGRAMI PROFESYONELLİĞE YÖNELİK GELİŞİM ve DANIŞMANLIK P. |
MARMARA UNIVERSITY SCHOOL OF MEDICINE PHASES-2 CLINICAL EDUCATION PROGRAM PROFESSIONALISM AND COUNSELING PROGRAM |
|
YILLIK PROGRAM / YEARLY PROGRAM |
1.HAFTA / 1rd WEEK (06 Ekim‘15 / October 06, ‘15) |
||
PROFESYONELLİĞE YÖNELİK GELİŞİM TOPLANTILARI-1 Grup A-D/Group D Başıbüyük Kampüsü- 2. Kat Konferans Salonu / Conference Room |
||
14.00-16.00 |
Sağlık Politikaları Yöneten: Doç.Dr. Mehmet Akman |
Tüm sınıf |
2.HAFTA / 2th WEEK (13 Ekim ‘15 / October 13, ‘15) |
|||
KRİTİK DURUM TARTIŞMASI TOPLANTILARI Grup A / Group A |
|||
14.00-16.00 |
Tedavinin reddi, kesilmesi ya da tedaviye başlanmaması |
Grup A 1. kat 2. amfi |
Dr. Gürkan SERT |
13.30-16.30 |
Klinik deneyim |
Grup B, C, D |
|
3.HAFTA / 3th WEEK (03 Kasım ‘15 / November 03, ‘15) |
|||
KRİTİK DURUM TARTIŞMASI TOPLANTILARI Grup C |
|||
14.00-16.00 |
Organ naklinde etik sorunlar |
Grup D 1. kat 1. amfi |
Dr. Şefik Görkey |
14.00-16.00 |
Etik ve hukuk boyutu açısından isteyerek düşük/kürtaj |
Grup C 2. kat . Konferans salonu |
Dr. Gürkan Sert |
13.30-16.30 |
Klinik deneyim |
Grup A, B, D |
|
4.HAFTA / 4th WEEK (17 Kasım ‘15 / November 17, ‘15) |
||
PROFESYONELLİĞE YÖNELİK GELİŞİM TOPLANTILARI-2 Grup A-D/Group D Başıbüyük Kampüsü- 2. Kat Konferans Salonu / Conference Room |
||
14.00-15.30 |
Sağlık Hukuku- Yöneten: Doç.Dr.Gürkan Sert |
Tüm sınıf
|
5.HAFTA / 5th WEEK (08 Aralık ‘15 / December 08, ‘15) |
|||
KRİTİK DURUM TARTIŞMASI TOPLANTILARI Grup B / Group B |
|||
14.00-16.00 |
Tedavinin reddi, kesilmesi ya da tedaviye başlanmaması |
Grup B 1. kat 1. amfi |
Dr. Gürkan Sert |
13.30-16.30 |
Klinik deneyim |
Grup A, C,D |
|
6.HAFTA / 6th WEEK (22 Aralık ‘15 / December 22, ‘15) |
||
PROFESYONELLİĞE YÖNELİK GELİŞİM TOPLANTILARI-3 Grup A-D/Group D Başıbüyük Kampüsü- 2. Kat Konferans Salonu / Conference Room |
||
14.00-15.30 |
İnsanlar Üzerinde Yapılan Araştırmalar Yöneten: Prof.Dr.Şefik Görkey |
Tüm sınıf |
7. HAFTA / 7th WEEK (05 Ocak ‘16 / January 05, ‘16) |
|||
KRİTİK DURUM TARTIŞMASI TOPLANTILARI Grup C / Group C |
|||
13.00-15.00 |
Cerrahide Aydınlatılmış Onam |
Grup C 1.kat 1.amfi |
Dr. Tolga Güven |
13.00-17.00 |
Klinik deneyim |
Grup A, B, D |
|
8.HAFTA / 8rd WEEK (09 Şubat ‘16 / February 09, ‘16) |
||
PROFESYONELLİĞE YÖNELİK GELİŞİM TOPLANTILARI-4 Grup A-D/Group D Başıbüyük Kampüsü- 2. Kat Konferans Salonu / Conference Room |
||
14.00-16.00 |
Stres, çatışma yönetimi- Yöneten: Doç.Dr. Kemal Kuşçu |
Tüm sınıf |
9.HAFTA / 9th WEEK (23 Şubat ‘16 / February 23, ‘16) |
|||
KRİTİK DURUM TARTIŞMASI TOPLANTILARI Grup C-D / Group C-D |
|||
14.00-16.00 |
Organ naklinde etik sorunlar |
Grup C 1.kat 1.amfi |
Dr. Şefik Görkey |
14.00-16.00 |
Cerrahide aydınlatılmış onam |
Grup D 1.kat 2.amfi |
Dr. Tolga Güven |
13.30-16.30 |
Klinik deneyim |
Grup A,B |
|
10.HAFTA / 10th WEEK (08 Mart ‘16 / March 08, ‘16) |
|||
KRİTİK DURUM TARTIŞMASI TOPLANTILARI Grup A-B / Group A-B |
|||
14.00-16.00 |
Organ naklinde etik sorunlar |
Grup A 1.kat 2.amfi |
Dr. Şefik Görkey |
14.00-16.00 |
Etik ve hukuk boyutu açısından isteyerek düşük / kürtaj |
Grup B |
Dr. Gürkan Sert |
13.30-16.30 |
Klinik deneyim |
Grup C,D |
|
11.HAFTA / 11th WEEK (22 Mart ‘16 / March 22, ‘16) |
|||
KRİTİK DURUM TARTIŞMASI TOPLANTILARI Grup D / Group D |
|||
14.00-16.00 |
Etik ve hukuk boyutu açısından isteyerek düşük / kürtaj |
Grup D 1.kat 2.amfi |
Dr. Gürkan Sert |
13.30-16.30 |
Kanıta Dayalı Tıp |
A ve B Gruplarından ilk uygulamada elektif stajda olanlar için |
|
13.30-16.30 |
Klinik deneyim |
Grup A,B,C |
12. HAFTA / 12th WEEK (05 Nisan ‘16 / April 05, ‘16) |
|||
KRİTİK DURUM TARTIŞMASI TOPLANTILARI ve PROFESYONELLİĞE YÖNELİK GELİŞİM ATÖLYESİ-3 |
|||
14.00-16.00 |
Cerrahide aydınlatılmış onam |
Grup A 1.kat 2.amfi |
Dr. Tolga Güven |
13.30-16.30 |
Klinik deneyim |
Grup B, C,D |
13.HAFTA / 13th WEEK (12 Nisan ‘16 / April 12, ‘16) |
|||
KRİTİK DURUM TARTIŞMASI TOPLANTILARI Grup D |
|||
14.00-16.00 |
Tedavinin reddi, kesilmesi ya da tedaviye başlanmaması |
Grup D 1.kat 2.amfi |
Dr. Gürkan Sert |
14.HAFTA / 14th WEEK (19 Nisan‘16 / April 19, ‘16) |
||
PROFESYONELLİĞE YÖNELİK GELİŞİM TOPLANTILARI-4 Grup A-D/Group D Başıbüyük Kampüsü- 2. Kat Konferans Salonu / Conference Room |
||
14.00-16.00 |
Duygusal Zeka, Sosyal Duyarlılık- Yöneten: Doç.Dr.Özlem Sarıkaya-Doç.Dr. Kemal Kuşçu |
Tüm sınıf |
15.HAFTA / 15th WEEK (03 Mayıs ‘16 / May 03, ‘16) |
|||
KRİTİK DURUM TARTIŞMASI TOPLANTILARI Grup B / Group B |
|||
14.00-16.00 |
Cerrahide aydınlatılmış onam |
Grup B 1.kat 1.amfi |
Dr. Tolga Güven |
|
Grup C&D – YBSB-sınav |
|
|
16.HAFTA / 16th WEEK (10 Mayıs ‘16 / May 10, ‘16) |
|||
KRİTİK DURUM TARTIŞMASI TOPLANTILARI Grup A / Group A |
|||
14.00-16.00 |
Etik ve hukuk boyutu açısından isteyerek düşük / kürtaj |
Grup A 1.kat 1.amfi |
Dr. Gürkan Sert |
13.30-16.30 |
Klinik deneyim |
Grup B,C,D |
|
17.HAFTA / 17th WEEK (17 Mayıs ‘15 / May 17, ‘15) |
|||
KRİTİK DURUM TARTIŞMASI TOPLANTILARI Grup B-C / Group B-C |
|||
14.00-16.00 |
Organ naklinde etik sorunlar |
Grup B 1.kat 1.amfi |
Dr. Şefik Görkey |
14.00-16.00 |
Tedavinin reddi, kesilmesi ya da tedaviye başlanmaması |
Grup C 1.kat 2.amfi |
Dr. Gürkan Sert |
13.30-16.30 |
Klinik deneyim |
Grup A,D |
|
18. HAFTA / 18th WEEK (24 Mayıs ‘16 / May 24, ‘16) |
|
PROGRAMA YÖNELİK SÜREÇ ve SONUÇLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ Grup A-D / Group A-D Başıbüyük Kampüsü- 2. Kat Konferans Salonu / Conference Room |
|
14.30-16.00 |
DEĞERLENDİRME VE REFLEKSİYON FORUMU |
PROFESSIONALISM & COUNSELING PROGRAM – EVIDENCE BASED MEDICINE |
|
|||||||||
1. WEEK – PUBLIC HEALTH GROUP D (September 7 – September 11 2015) |
|
|||||||||
|
MONDAY |
TUESDAY |
WEDNESDAY |
THURSDAY |
FRIDAY |
|
||||
08.40-09.30 |
Introduction and orientation to course program Dilşad Save Program Coordinator |
Free Study Time for Critical Reading and Evaluating the Research articles
|
Brief summary of the studies and validity assessment Dilşad Save , Emel Lüleci |
Free Study Time for Critical Reading and Evaluating the Research articles
|
Brief summary of the studies and validity assessment Dilşad Save , Emel Lüleci |
|
||||
09.40-10.30 |
|
|||||||||
10.40-11.30 |
Lecture Evidence based Medicine Philosophy, Dilşad Save , Emel Lüleci |
Discussion and synthesis of evidence from the studies and finding the answer to the clinical scenario I Dilşad Save , Emel Lüleci
|
|
Discussion and synthesis of evidence from the studies and finding the answer to the clinical scenario II Dilşad Save , Emel Lüleci
|
|
|||||
11.40-12.30 |
Lecture Hierarchy of evidence, Types of Epidemiologic Studies
Dilşad Save , Emel Lüleci
|
|
Introduction of Clinical Scenario (II) Formulation of a focused clinical Question
Dilşad Save , Emel Lüleci
|
|
Introduction of Clinical Scenario (III) Formulation of a focused clinical Question
Dilşad Save , Emel Lüleci
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|||||
13.40-14.30 |
(Dilşad Save – Emel Lüleci) Introduction of Clinical Scenario (I) Formulation of a focused clinical question (Dilşad Save , Emel Lüleci)
|
|
Searching relevant research articles about the topic |
|
Searching relevant research articles about the topic |
|
||||
14.40-15.30 |
Searching relevant research articles about the topic |
|
PROFESSIONALISM & COUNSELING PROGRAM – EVIDENCE BASED MEDICINE |
|
|||||||||
2. WEEK – PUBLIC HEALTH GROUP D (September 14 – September 18 2015) |
|
|||||||||
|
MONDAY |
TUESDAY |
WEDNESDAY |
THURSDAY |
FRIDAY |
|
||||
08.40-09.30 |
Brief summary of the studies and validity assessment Dilşad Save , Emel Lüleci |
Free Study Time for Critical Reading and Evaluating the Research articles
|
Brief summary of the studies and validity assessment Dilşad Save , Emel Lüleci |
Free Study Time
|
EXAM |
|
||||
09.40-10.30 |
|
|||||||||
10.40-11.30 |
Discussion and synthesis of evidence from the studies and finding the answer to the clinical scenario III Dilşad Save , Emel Lüleci
|
Discussion and synthesis of evidence from the studies and finding the answer to the clinical scenario IV Dilşad Save , Emel Lüleci
|
|
|||||||
11.40-12.30 |
Introduction of Clinical Scenario (IV) Formulation of a focused clinical Question
Dilşad Save , Emel Lüleci
|
|
Summary and Review of the topics
Dilşad Save , Emel Lüleci
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|||||
13.40-14.30 |
Searching relevant research articles about the topic |
|
|
|
|
|
||||
14.40-15.30 |
|
PROFESSIONALISM & COUNSELING PROGRAM – EVIDENCE BASED MEDICINE |
|
|||||||||
9. WEEK – PUBLIC HEALTH GROUP C (November 9 – November 13 ) |
|
|||||||||
|
MONDAY |
TUESDAY |
WEDNESDAY |
THURSDAY |
FRIDAY |
|
||||
08.40-09.30 |
Introduction and orientation to course program Dilşad Save Program Coordinator
|
Free Study Time for Critical Reading and Evaluating the Research articles
|
Brief summary of the studies and validity assessment Sibel Sakarya , Nilüfer Özaydın |
Free Study Time for Critical Reading and Evaluating the Research articles
|
Brief summary of the studies and validity assessment Sibel Sakarya , Nilüfer Özaydın |
|
||||
09.40-10.30 |
|
|||||||||
10.40-11.30 |
Lecture Evidence based Medicine Philosophy, Sibel Sakarya , Nilüfer Özaydın |
Discussion and synthesis of evidence from the studies and finding the answer to the clinical scenario I Sibel Sakarya , Nilüfer Özaydın
|
|
Discussion and synthesis of evidence from the studies and finding the answer to the clinical scenario II Sibel Sakarya , Nilüfer Özaydın |
|
|||||
11.40-12.30 |
Lecture Hierarchy of evidence, Types of Epidemiologic Studies
Sibel Sakarya , Nilüfer Özaydın
|
|
Introduction of Clinical Scenario (II) Formulation of a focused clinical Question
Sibel Sakarya , Nilüfer Özaydın
|
|
Introduction of Clinical Scenario (III) Formulation of a focused clinical Question
Sibel Sakarya , Nilüfer Özaydın
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|||||
13.40-14.30 |
(Dilşad Save – Emel Lüleci) Introduction of Clinical Scenario (I) Formulation of a focused clinical question Sibel Sakarya , Nilüfer Özaydın |
|
Searching relevant research articles about the topic |
|
Searching relevant research articles about the topic |
|
||||
14.40-15.30 |
Searching relevant research articles about the topic |
|
PROFESSIONALISM & COUNSELING PROGRAM – EVIDENCE BASED MEDICINE |
|
|||||||||
10. WEEK – PUBLIC HEALTH GROUP C (November 16– November 20 2015) |
|
|||||||||
|
MONDAY |
TUESDAY |
WEDNESDAY |
THURSDAY |
FRIDAY |
|
||||
08.40-09.30 |
Brief summary of the studies and validity assessment Sibel Sakarya , Nilüfer Özaydın |
Free Study Time for Critical Reading and Evaluating the Research articles
|
Brief summary of the studies and validity assessment Sibel Sakarya , Nilüfer Özaydın |
Free Study Time
|
EXAM |
|
||||
09.40-10.30 |
|
|||||||||
10.40-11.30 |
Discussion and synthesis of evidence from the studies and finding the answer to the clinical scenario III Sibel Sakarya , Nilüfer Özaydın |
Discussion and synthesis of evidence from the studies and finding the answer to the clinical scenario IV Sibel Sakarya , Nilüfer Özaydın |
|
|||||||
11.40-12.30 |
Introduction of Clinical Scenario (IV) Formulation of a focused clinical Question
Sibel Sakarya , Nilüfer Özaydın
|
|
Summary and Review of the topics
Sibel Sakarya , Nilüfer Özaydın
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|||||
13.40-14.30 |
Searching relevant research articles about the topic |
|
|
|
|
|
||||
14.40-15.30 |
|
PROFESSIONALISM & COUNSELING PROGRAM – EVIDENCE BASED MEDICINE |
|
|||||||||
13. WEEK – PUBLIC HEALTH GROUP A (December 7 – December 11 2015) |
|
|||||||||
|
MONDAY |
TUESDAY |
WEDNESDAY |
THURSDAY |
FRIDAY |
|
||||
08.40-09.30 |
Introduction and orientation to course program Dilşad Save Program Coordinator |
Free Study Time for Critical Reading and Evaluating the Research articles
|
Brief summary of the studies and validity assessment Pınar Ay, Seyhan Hıdıroğlu |
Free Study Time for Critical Reading and Evaluating the Research articles
|
Brief summary of the studies and validity assessment Pınar Ay, Seyhan Hıdıroğlu |
|
||||
09.40-10.30 |
|
|||||||||
10.40-11.30 |
Lecture Evidence based Medicine Philosophy, Pınar Ay, Seyhan Hıdıroğlu |
Discussion and synthesis of evidence from the studies and finding the answer to the clinical scenario I Pınar Ay, Seyhan Hıdıroğlu
|
|
Discussion and synthesis of evidence from the studies and finding the answer to the clinical scenario II Pınar Ay, Seyhan Hıdıroğlu
|
|
|||||
11.40-12.30 |
Lecture Hierarchy of evidence, Types of Epidemiologic Studies
Pınar Ay, Seyhan Hıdıroğlu
|
|
Introduction of Clinical Scenario (II) Formulation of a focused clinical Question
Pınar Ay, Seyhan Hıdıroğlu
|
|
Introduction of Clinical Scenario (III) Formulation of a focused clinical Question
Pınar Ay, Seyhan Hıdıroğlu
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|||||
13.40-14.30 |
Introduction of Clinical Scenario (I) Formulation of a focused clinical question Pınar Ay, Seyhan Hıdıroğlu |
|
Searching relevant research articles about the topic |
|
Searching relevant research articles about the topic |
|
||||
14.40-15.30 |
Searching relevant research articles about the topic |
|
PROFESSIONALISM & COUNSELING PROGRAM – EVIDENCE BASED MEDICINE |
|
|||||||||
14. WEEK – PUBLIC HEALTH GROUP A (December 14 – Decemberber 18 2015) |
|
|||||||||
|
MONDAY |
TUESDAY |
WEDNESDAY |
THURSDAY |
FRIDAY |
|
||||
08.40-09.30 |
Brief summary of the studies and validity assessment Pınar Ay, Seyhan Hıdıroğlu |
Free Study Time for Critical Reading and Evaluating the Research articles
|
Brief summary of the studies and validity assessment Pınar Ay, Seyhan Hıdıroğlu |
Free Study Time
|
EXAM |
|
||||
09.40-10.30 |
|
|||||||||
10.40-11.30 |
Discussion and synthesis of evidence from the studies and finding the answer to the clinical scenario III Pınar Ay, Seyhan Hıdıroğlu
|
Discussion and synthesis of evidence from the studies and finding the answer to the clinical scenario IV Pınar Ay, Seyhan Hıdıroğlu |
|
|||||||
11.40-12.30 |
Introduction of Clinical Scenario (IV) Formulation of a focused clinical Question
Pınar Ay, Seyhan Hıdıroğlu
|
|
Summary and Review of the topics
Pınar Ay, Seyhan Hıdıroğlu
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|||||
13.40-14.30 |
Searching relevant research articles about the topic |
|
|
|
|
|
||||
14.40-15.30 |
|
PROFESSIONALISM & COUNSELING PROGRAM – EVIDENCE BASED MEDICINE |
|
|||||||||
28. WEEK – PUBLIC HEALTH GROUP B (April 04 2016– April 08 2016) |
|
|||||||||
|
MONDAY |
TUESDAY |
WEDNESDAY |
THURSDAY |
FRIDAY |
|
||||
08.40-09.30 |
Introduction and orientation to course program Dilşad Save Program Coordinator |
Free Study Time for Critical Reading and Evaluating the Research articles
|
Brief summary of the studies and validity assessment Dilşad Save, Yaşar Keskin
|
Free Study Time for Critical Reading and Evaluating the Research articles
|
Brief summary of the studies and validity assessment Dilşad Save, Yaşar Keskin
|
|
||||
09.40-10.30 |
|
|||||||||
10.40-11.30 |
Lecture Evidence based Medicine Philosophy, Dilşad Save, Yaşar Keskin |
Discussion and synthesis of evidence from the studies and finding the answer to the clinical scenario I Dilşad Save, Yaşar Keskin
|
|
Discussion and synthesis of evidence from the studies and finding the answer to the clinical scenario II Dilşad Save, Yaşar Keskin
|
|
|||||
11.40-12.30 |
Lecture Hierarchy of evidence, Types of Epidemiologic Studies
Dilşad Save, Yaşar Keskin
|
|
Introduction of Clinical Scenario (II) Formulation of a focused clinical Question
Dilşad Save, Yaşar Keskin
|
|
Introduction of Clinical Scenario (III) Formulation of a focused clinical Question
Dilşad Save, Yaşar Keskin
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|||||
13.40-14.30 |
Introduction of Clinical Scenario (I) Formulation of a focused clinical question Dilşad Save, Yaşar Keskin
|
|
Searching relevant research articles about the topic |
|
Searching relevant research articles about the topic |
|
||||
14.40-15.30 |
Searching relevant research articles about the topic |
|
PROFESSIONALISM & COUNSELING PROGRAM – EVIDENCE BASED MEDICINE |
|
|||||||||
29. WEEK – PUBLIC HEALTH GROUP A (April 11 2016– April 15 2016) |
|
|||||||||
|
MONDAY |
TUESDAY |
WEDNESDAY |
THURSDAY |
FRIDAY |
|
||||
08.40-09.30 |
Brief summary of the studies and validity assessment Dilşad Save, Yaşar Keskin
|
Free Study Time for Critical Reading and Evaluating the Research articles
|
Brief summary of the studies and validity assessment Dilşad Save, Yaşar Keskin
|
Free Study Time
|
EXAM |
|
||||
09.40-10.30 |
|
|||||||||
10.40-11.30 |
Discussion and synthesis of evidence from the studies and finding the answer to the clinical scenario III Dilşad Save, Yaşar Keskin
|
Discussion and synthesis of evidence from the studies and finding the answer to the clinical scenario IV Dilşad Save, Yaşar Keskin
|
|
|||||||
11.40-12.30 |
Introduction of Clinical Scenario (IV) Formulation of a focused clinical Question
Dilşad Save, Yaşar Keskin
|
|
Summary and Review of the topics
Dilşad Save, Yaşar Keskin
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|||||
13.40-14.30 |
Searching relevant research articles about the topic |
|
|
|
|
|
||||
14.40-15.30 |
|
|
MARMARA ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ FAZ -2 KLİNİK EĞİTİM PROGRAMI PROFESYONELLİĞE YÖNELİK GELİŞİM ve DANIŞMANLIK P. |
MARMARA UNIVERSITY SCHOOL OF MEDICINE PHASES-2 CLINICAL EDUCATION PROGRAM PROFESSIONALISM AND COUNSELING PROGRAM |
|
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
ÖĞRENCİLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ |
|
PROGRAMIN DEĞERLENDİRİLMESİ |
Profesyonelliğe Yönelik Gelişim ve Danışmanlık Programın değerlendirmesi aşağıdaki yöntem ve araçlar kullanılarak yapılır:
Eylem Araştırması:
Action research :
|
İLETİŞİM ADRESİ / CORRESPONDENCE ADRESS |
|
Marmara Üniversitesi Tıp Fakültesi Başıbüyük mah. Maltepe- İstanbul E-posta: tipogrenci@marmara.edu.tr
|
Marmara University School of Medicine Başıbüyük mah. Maltepe- İstanbul / TURKEY E-mail: tipogrenci@marmara.edu.tr
|